Saturday, March 14, 2015

Doa ku

Ya Allah,
Jka aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu

Ya Rahman,
Jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya agar tak melebihi cintaku pada-Mu

Ya Rahim,
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta aemu

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya, agar tidak berpaling dari hati-Mu

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindukan syahid dijalan-Mu



Laki-laki pilihan Allah untukku,
Yang akan berjodoh dengan ku.
Entah siapa, dan dimana dirimu berada,
Aku pun tidak pernah tau.

Apakah kau nanti yang akan tercatat di lauhul mahfudz untukku,
Aku pun tidak tau.
Apakah kau lelaki yang sholih atau lelaki yang sedang mengejar perbaikan diri dari kesalahan seperti diriku?
Ataukah lelaki yang masih terlena dengan keindahan dunia yang sesaat?

Duhai lelaki,
Jika kau memang lelaki yang sholih,
Di suatu saat kau yang telah ditakdirkan Allah untukku,
Ku harap engkau dapat membimbingku,
Ku harap engkau dapat meluruskan arah langkahku yang salah untuk menuju SyurgaNya.
Dan aku akan berusaha menjadi makmum mu yang baik yang taat kepaa Allah.

Namun, jika kau adalah lelaki yang sedang bangkit dari kesalahan,
Maka, sudahkah hari hari mu kau isi dengan perbaikan diri?
Sudahkah engkau berfikir dari kesalahan masa lalu mu?
Sudahkah perbuatan masa lalu mu kau sesali?
Ku harap kau adalah sosok lelaki yang tegar dan mampu memperbaiki kesalahan di masa lalu.
Ku harap kau dapat menembus kesalahan mu di masa lalu dengan penyesalan dan air mata taubat.

Janganlah khawatir wahai calon imamku....
Aku juga bukanlah akhwat yang suci dari dosa.
Aku adalah seorang akhwat biasa yang sedang menembus kesalahan ku di masa lalu dengan airmata penyesalan.
Dan kini aku bangkit dari kesalahanku memperbaiki diri menuju SyurgaNya.

Jika kamu yang masih terlena dalam keindahan dunia ini,
Aku berharap engkat dapat sadar dan bangkit dan berfikir akan perbuatan yang engkau lakukan.
Dan sebaikbaik kita adalah orang yang mau bertaubat dan mau memperbaiki diri dari kesalahan. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun. (ALLAHU GHOFUR)

Wahai calon imamku....
Jika kau mampu menjaga hati,
Maka izinkan aku untuk mengisi hatimu disaat ikatan suci tiba.
Aku akan tetap jaga hati dan jiwa ku hanya untuk engkau yang nantinya Allah halalkan dngan prnikahan suci.
Ku akan setia menantimu, hingga tiba saatnya engkau menjemputku.
Akan ku smpaikn isi curahan hatiku kepada Allah yang Maha Tahu.
Hanya Dia yang dapat menyatukan kita dalam ikatan suci.
Aku tetap disini menunggu,
Dengan kesetian Allah menemaniku.
 




No comments:

Post a Comment