Saturday, January 11, 2014

Ketika muslimah jatuh cinta

Ketika muslimah jatuh cinta..
Biarkan cinta itu tersimpan dalam diam..
Jagalah cinta itu agar tetap berada dalam fitrahnya..
Selayaknya seorang muslimah menjaga izzah dirinya..

Jangan biarkan cinta itu jatuh..
Terjerumus ke dalam jurang hitam kelabu..
Jurang yang penuh bujuk rayu dan hawa nafsu..
Membuat hati mati dan kehilangan jati diri..
Hanya sesal yang tersisa di kemudian hari..


Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH..

Cukup cintai dia dalam diam..,
Bukan kerana membenci hadirnya.. tetapi menjaga kesucinnya bukan kerana menghindari dunia.. tetapi meraih syurgaNYA bukan kerana lemah untuk menghadapinya.. tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus dan menyelusup..

Cukup cintai dia dari kejauhan..,
Kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkannya dari ujian.. kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan.. kerana mungkin sajakan membawa kelalaian hati-hati yang terjaga..
Cukup cintai dia dengan kesederhanaan..,
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan.. menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan..

Mencintai seseorang dalam diam hanya akan menyembunyikan perasaan tersebut dari syaiton, namun tidak menyebunyikan perasaan tersebut dari Allah. InsyaAllah Allah yang akan menjaga kesucian perasaan tersebut.

Jodoh dunia akhirat namamu rahasia tapi kau ada di masa depanku. Ku merayu pada allah yg tau isi hatiku

Terkadang bukan suasana yg harus diganti, tapi perasaan didalam hati lah yg harus di ubah. Kita tidak mungkin bisa merubah seseorang kecuali kita merubah diri kita sendiriagar menjadi wanita sholeha.



Jika benar dia juga ada menyimpan perasaan yang sama, aku harap agar Engkau kuatkan hatinya. Tabahkan hatinya dalam beribadat kepada-Mu kerana kelak dia bakal menjadi imam pada seorang wanita & zuriatnya. Kukuhkan cintanya agar dia tidak mencintai, merindui dan mengingatiku lebih daripada dia mencintai, merindui dan mengingati-Mu dan sayyiduna Nabi Muhammad Al-Mustafa. Aku tidak mau itu terjadi.. Tuhan inilah yg kupinta, demi-Mu aku melepaskan apa yang ada. Dan demi mujahadah ini peliharalah jiwaku dan hatiku, genggamlah erat ia wahai Tuhanku, ini milik-Mu  ♥


Tetep jaga jarak yaa.. No khalal


                                                                       until akad

                                   Cinta sejati datangnya dari Allah, yang Maha Pembolak balik Hati


No comments:

Post a Comment